T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
HATAY / DÖRTYOL - Dörtyol Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

İşveren Devlet Katkısı Sık Sorulan Sorular

Soru 1. Devlet Katkısı Nedir? Kimlere verilir?

3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu’na Göre İşletmelerde Mesleki Eğitim Gören Öğrencilerin Bir Kısmının İşsizlik Sigortası Fonundan Karşılanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Uyarınca: yanında çırak/stajyer öğrenci çalıştıran İŞVERENLERE verilen bir destektir. İşverenlerin Öğrencilere Kanun gereği vermek zorunda oldukları, Asgari ücretin %30 undan az olamamak üzere maaşlarını, öğrenci banka hesabına yatırarak vermeleri durumunda ve okula ilgili dönemde ve esaslara uygun olan MAAŞ ÖDEME BANKA DEKONTUNU teslim etmeleri durumunda aldıkları teşviktir.

 

Soru 2. Devlet Katkısından Nasıl Faydalanırım?

Çırak çalıştıran İŞVEREN Devlet Katkısından faydalanmak için Öğrencinin banka hesabına öğrencinin maaşını yatırır. Bu işlem sonucunda oluşan dekontu okula teslim eder. Okul işverenin teslim ettiği dekont karşılığı ödenek talep eder ve Mal müdürlüğü İşverenin Çırak Sözleşmesinde yer alan İşveren IBAN numarasına Devlet Katkısını yatırır.

 

Soru 3. Devlet Katkısı Öğrenci Maaşı mıdır?

Hayır. Devlet Katkısı bir öğrenci maaş ödemesi değildir. İşverenden maaşını almış olan öğrenci için İŞVERENE verilen bir destektir.

 

Soru 4. Okul Öğrenciye Maaş Verir mi?

Okul öğrenciye maaş vermez. Öğrenciye maaşı işveren verir. Bu nedenle öğrenci veya velisi; "al, götür, getir, maaşımı sor, maaşını okul veriyor, para yatmadı" gibi sorularda aracı yapılmamalıdır.

 

Soru 5. Bir Öğrenci İçin Ne Kadar Devlet Katkısı Alabilirim?

30 gün tam çalışılmış ve bitmiş bir ay için, herhangi bir kesinti yoksa öğrenci başına alınacak devlet katkısı; geçerli asgari ücretin %30’u üzerinden MESEM programında %100’ü, Anadolu meslek programında ise işyerindeki personel sayısı 20'nin altındaki işverenler için 2/3’ü, Personel sayısı 20'nin üzerindeki İşverenler için 1/3’ü devlet katkısı alabilir.

 

Soru 6. Devlet Katkısı Almak İçin Dekont Teslim Etmek Zorunda mıyım?

Evet. Her ay için, ilgili tarihlerde, işveren tarafından öğrenciye maaş yatırıldığını ispatlayan banka dekontunun okula teslim edilmesi zorunludur.

 

Soru 7. Dekontu Kime Vermeliyim?

Devlet Katkısı talep eden işveren; her ayın 1 ve 8'i arasında (Son günler Hafta sonuna geldiği durumlarda son Cuma günü 15.00'a kadar), öğrencisine yapması gereken ödemeyi yaptığını ispatlayan banka dekontunu okula teslim eder.

 

Soru 8. Maaş Dekontunda Hangi Bilgiler Bulunmalıdır?

*Öğrenci adı ve soyadı olmalıdır.

*İşveren adı soyadı olmalıdır.

*Maaş en az asgari ücretin %30’u olmalıdır. Kalfalık seviyesinde bulunan öğrenciler  için %50.

*İşveren kaşesi ve imzası olmalıdır. (Benzer İsimler Nedeniyle Dekontlardaki karışıklığı engellemek için)

*Her ayın 1-8 aralığında (Son günler Hafta sonuna geldiği durumlarda son Cuma günü 15.00'a kadar) yatırılmalı ve okula teslim edilmelidir.

*Her türlü duruma karşılık banka işlemleri son güne bırakılmamalıdır.

 

Soru 9. Dekont İşlemlerinde Süreç Nasıl İşler?

Her Ayın:

*1-8 Tarihleri Arası.........: Dekont Teslimi ve İncelenmesi

*9-20 Tarihleri Arası......:  Devlet Katkısının Genel Müdürlükçe Onaylanması

*21-31 Tarihleri Arası......: Mal müdürlüğünce Ödemelerin Yapılması

 

Soru 10. Öğrenci ve Veli Okula Dekont Teslim Etmek Zorunda mı?

Hayır. Öğrenci, veli veya başka birinin böyle bir zorunluluğu yoktur. İşveren Devlet Katkısı sadece işverenle ilgilidir. Talep edilip edilmemesi isteğe bağlıdır.

 

Soru 11. Banka Hesap Ekstremde Ödemeyi Nasıl Anlarım?

Hesap hareketlerinizdeki Mal müdürlüğünden açıklaması ile yatan miktar işveren devlet katkısıdır.

 

Soru 12. Param Yatmadı Ne Yapmalıyım?

Her ayın ilgili döneminde uygun dekontu okula teslim etmeyenler devlet katkısı alamazlar. Dekontta üç duruma göre işlem yapılır.

 

Uygun Dekontlar: Döneminde ve usulüne uygun dekontlar da; şayet işveren bilgilerinizde hata yoksa ayın 21-31 arası ödeme yapılır. İşveren bilgisi hatalı olduğu için dönen ödemeler bütçeleşmiş iade ödemelerdir. Merkezimizde kayıtlı cep telefonlarınızdan işverene ulaşılır ve hata varsa düzeltilerek, sıradaki ilk ödeme döneminde hesabınıza Mal müdürlüğünce aktarılır. Herhangi bir hak kaybınız olmaz.

 

Hatalı Dekontlar: Devlet Katkısı sadece işverenlere verilir. Hatalı dekontlar iptal edilir, işverene herhangi bir ödeme yapılmaz. Hatalı ve iptal dekontlarınız hakkında bilgi için, işverenin kendisi, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (K.N.6698) gereğince müdürlüğümüze şahsen gelerek detaylı bilgi alabilir ve hatalı bilgilerin düzeltilmesi sağlanır.

 

Kapalı Dönemler: Ödeme Veli – Öğrenci - İşyeri Arasında Yapılan Hukuki Sözleşmenin Okulumuzca Onaylandığı Tarihten İtibaren En Az 1 (Bir) Ay Geçmeden Yapılamaz. Ödemeler 1 ay geriden yapılır.

 

Örnek 1: Mart Ayının 1-31 arasında çalışan bir öğrenci için 1-10 Nisan tarihleri arasında yapılan maaş ödemelerinize 21-31 Nisan tarihleri aralığında Devlet Katkısı alabilirsiniz. Haricinde; işyerinde, sözleşme ile resmi olarak öğrencinin bulunmadığı, çalışılmamış bir dönem için işverene devlet katkısı ödenmez.

 

Örnek 2: İşyerinize sözleşme ile resmi olarak 05 Nisan'da girmiş bir öğrenci için aynı ayın 1-10 Nisan aralığında maaş yatırırsanız; çalışılmamış bir kapalı döneme maaş yatırmış olursunuz Dolayısı ile geçersiz dekonttur ve İptal edilir. 1-10 Nisan Aralığında 1-31 Mart çalışma dönemi maaşına katkı talep edebilirsiniz. Her talep döneminde, bir önceki ayın çalışmışlığı hesaplanır. İleriye dönük veya geriye dönük ödeme yapılamaz.

 

Soru 13. Okula Öğrencimi Gönderdiğimde İşveren Hesap Bilgisi Alabilir miyim?

Öğrenciye, veliye veya işveren haricinde başka birine, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (K.N.6698) gereğince işveren hesabı bilgisi verilemez.

 

Soru 14. Neden Eksik Ödeme Aldım?

Öğrenci teorik devamsızlığı, işletme devamsızlığı, öğrenci SGK raporu (iş kazası, meslek hastalıkları, analık ve hastalık raporları) devamsızlıkları, öğrencinin işyerinde çalışmaya başladığı ve ayrıldığı tarihler bazında ödemeler hesaplanır. Sağlık raporları ve devamsızlıklar ödemelerden otomatik düşer. Ayrıca birden çok öğrencisi olan işverenlerde bazı öğrencilerin dekontları hatalı olması nedeni ile iptal edilirse eksik ödeme söz konusu olur.

 

Soru 15. Geriye Dönük Ödeme Yapılır mı?

Bütçeleşmiş iade ödemeler haricinde geriye dönük ödeme yapılamaz. Talepler kendi dönemi içindir.

 

Soru 16. Öğrenci Maaşını İşveren Öğrenciden Geri Alabilir mi?

İşveren hesabından Öğrenci hesabına her ayın 1 ve 8’i arası ödenmesi gereken ücret yatırılır. Bu öğrencinin maaşıdır. Öğrencinin hak ettiği maaş işveren tarafından geri alınamaz.

 

Soru 17. Okula Verdiğim Hesap Numaramı Nasıl Değiştirebilirim?

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (K.N.6698) gereğince Çırak Sözleşmesinde yer alan işveren hesap numarası değişikliği yapmak istediğinde bizzat gelerek bu işlem için hazırlanan formu doldurması gereklidir. Öğrenci, veli veya işveren haricinde başka birisi tarafından bu değişiklik yapılamaz.

 

Soru 18. Diğer Geçersiz Ödeme Evrakları Nelerdir?

Bankamatik fişi üzerindeki veriler gizli olduğundan geçersizdir. Telefon ekran görüntüsü geçersizdir. İşlem görmemiş EFT/Havale talimatı ekran çıktısı geçersizdir. Okunması ve verilere ulaşılması mümkün olmayan Dekontlar geçersizdir.

 

Soru 19. İnternet Bankacılığı kullanabilir miyim?

Dekontunuzu belge olarak indiriniz. Dekont olarak indirilmiş belge formatını A4 sayfasına yazdırınız. Kesinlikle; A4 dekont belge çıktınıza işveren kaşenizi basarak, kaleminizle tarih atıp imzalayınız. Kaşeli, tarihli, imzalı dekontunuzu artık okula teslim edebilirsiniz.

 

Soru 20. Dekontu E-mail, WhatsApp, Sosyal Medya vb. dijital/elektronik iletişim araçları ile gönderebilir miyim?

Hayır. Dekontlar fiziki olarak arşivlendiğinden ve ödemeye esas teşkil ettiğinden dolayı Dekontunuzu bizzat okula gelerek elden teslim etmeniz gerekmektedir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.09.2023 - Güncelleme: 27.09.2023 15:45 - Görüntülenme: 239
  Beğen | 2  kişi beğendi